Яким повинен бути ефективний маркетинг

Яким повинен бути ефективний маркетинг.

І чому звичні інструменти і технології маркетингу більше не приносять бажаних результатів.

Багато власників бізнесу до цього дня вірять, що маркетинг - це панацея, яка якимось дивом призводить до зростання продажів. Але чи можливо бажане диво при існуючій організації маркетингових служб в українських компаніях, а також при використанні маркетологами вкоріненої логіки та інструментів?

Ось типові промахи українських компаній:

• придумали новий продукт, і лише потім почали міркувати, яку потребу якого споживача він задовольняє;

• якщо в компанії/ економіці настають кращі часи, функція маркетингу стає марнотратною і орієнтованої переважно на виконання фантазій власників;

• якщо в компанії/економіці - гірші часи, функція маркетингу скорочується, він перетворюється в відділ статистики та спогадів про успішне минуле або в генератора акцій по зниженню цін.

Відбулася суттєва втрата актуальності маркетингових досліджень, стандартних маркетингових інструментів, типових конкурентних стратегій, орієнтації виключно на продукт і класичних методів комунікації зі споживачем.

Чому використовувані інструменти і технології маркетингу більше не приносять бажаних результатів?

Тому що рівень непередбачуваності ринків з кожним роком зростає, а попит вже давно не породжує пропозицію: пропозиція «насилує» попит.

Відомі маркетологи сьогодні самі відхрещуються від власних інструментів недавнього минулого, пропонуючи ринку нові умовиводи. На ринках, де висока невизначеність, з кожним роком збільшується широта асортименту, як гриби ростуть продукти «клони». Споживач же все більше втрачається у виборі.

 

Вже давно доведено формула: «різноманітність вбиває продаж». Чим ширший асортимент товару ви пропонуєте споживачеві, тим складніше йому зробити вибір, і тим частіше він не робить покупку взагалі. А вітчизняні бізнесмени донині переконані, що нарощувати свою частку ринку вони можуть тільки шляхом нескінченної генерації нових продуктів. Стало бути, щоб привернути увагу споживача та змусити його купити певний товар, здавалося б, потрібні ще більш витончені маніпулятивні технології, які продукуються більшістю маркетологів і рекламістів. !!! Насправді ефективним може стати абсолютно інший підхід. Найбільш виграшною стратегією є справжня диференціація. Але треба розуміти, що диференціюватися по продукту дано дуже малій кількості інноваційних компаній, які пропонують споживачеві щось революційне (Apple, Tesla, Nike, Gore тex і ін.). Іншим необхідно вигравати конкурентну боротьбу шляхом підвищення цінності свого стандартного продукту або пропозиції в очах споживача. Як це зробити?

Маркетингу необхідно весь час думати, з якими проблемами стикається споживач при покупці, використанні, утилізації вашого продукту, і максимально усувати такі проблеми.

Наприклад: популярність компанії IKEA пов'язана зовсім не з революційними продуктами (хоча привабливий дизайн і якість - це необхідна умова). Вони подумали про те, що, замовляючи меблі, споживач змушений чекати виготовлення замовлення три-п'ять тижнів, страждати від недотримання виробником зазначених термінів, а в результаті може ще й отримати не те, що очікував. IKEA запропонувала споживачеві готові меблеві рішення, побачивши і купивши які, він в той же день може зібрати виріб, як дитячий конструктор.

Не треба змушувати споживача шляхом різних акцій купувати неліквідний продукт.

Куди ефективніше використовувати зворотний зв'язок з клієнтом для постійного усунення з портфеля компанії неходових товарів. Іншими словами, потрібно не розширювати асортимент, а зробити існуючий найбільш «смачним» для споживача.