Переваги та недоліки застосування промо – акцій!
Під просуванням товарів на ринок розуміють застосування різних методів, за допомогою яких продавець може переконати покупця купити дану продукцію. Таким чином, просування - це будь-яка форма дій, використаних фірмою для інформування, переконання і нагадування споживачам про свої товари, послуги, образах, ідеях, суспільної діяльності. Фірма може передавати потрібні повідомлення через фірмові назви, упаковку, вітрини магазинів, персональний збут, виставки, лотереї, засоби масової інформації, прямі поштові послання, зовнішні оголошення, журнали та інші форми.
Целімя просування є:
• поширення інформації про фірму, про товар, про якість товару та ін .;
• створення враження про фірму, товар та ін.
. створення емоційного ставлення;
• стимулювання рішення про придбання, заохочення і схвалення дій;
• зняття дисонансних відчуттів після покупки товару.
Для збільшеного збуту товарів застосовуються промо - акції.
До основних переваг промо - акцій можна віднести:
• промо - акції проводяться безпосередньо в місцях продажів. Їх функція стимулювати споживача зробити моментальну покупку;
• застосування індивідуального маркетингу, тобто мається на увазі звернення до конкретного споживача;
• простота сприйняття і креативність;
• можливість відразу оцінити ефективність проведення заходів. Тільки зовсім не варто забувати, що крім вимірювання ефективності необхідно звертати увагу на рівень задоволеності клієнта;
• доступність для компаній будь-якого розміру, як великих, так і малих;
• висока ефективність, економічна обгрунтованість;
• можливість охопити широкий ринок споживачів;
• можливість особистого контакту з споживачем. Тому притягається для промо - акції персонал, який на момент її проведення уособлює собою пропонований продукт або послугу.
Промоутер повинен подобатися цільової аудиторії і викликати у неї довіру. Для проведення дегустації чаю, наприклад, не варто запрошувати дівчат модельної зовнішності: цей продукт найчастіше купують жінки середнього віку, які швидше підійдуть до невисокою миловидної дівчинки, що викликає асоціації з власною дочкою.
До мінусів проведення промо - акцій товарів споживчого призначення можна віднести:
високі фінансові витрати для досягнення максимальних результатів. Тут дуже важливе зрозуміти, що іноді незначна економія може призвести до істотного недогляду вигоди;
високі втрати і ризики в разі невдалого проведення промо-акцій. Найчастіше це викликано тим, що далеко не завжди був грамотно складений бриф (короткий опис кампанії з завданнями, цілями, чином споживачів);
необхідність відповідного контролю та тісної взаємодії в процесі розробки проекту - починаючи з ідеї і закінчуючи безпосередньо поставками .;
недостатня кількість теоретичних знань, яке тягне за собою завищення очікувань. Коли компанія приймає рішення вперше спробувати організувати промо-акцію, вона прагнути отримати від неї максимум користі. При цьому перші помилки вже допускаються на етапі постановки цілей, їх повинно бути всього 2 - 3, а не 20 - 30, як вважають багато заповзятливі керівники;
низька кваліфікація персоналу, який не може впоратися з вирішенням нових завдань.
Отже, промо - акція - це сукупність дій, спрямованих на просування товарів споживчого призначення, які впливають на цільову аудиторію (потенційних споживачів). Вплив може бути інформаційне: можна візуально ознайомитися з продуктом або послугою, протестувати, продегустувати; і стимулюючий: отримати безкоштовно продукт при покупці певного його кількості, отримати подарунок за покупку товару (користування послугою), отримати знижку на покупку товару або послуги і т.д.
Проведення промо - акцій має певні переваги і недоліки для компанії. Переваги промо - акцій - очевидні, як і недоліки, але останні це скоріше причина некомпетентності керівника і персоналу, який займається організацій і проведенням промо-акції. Тому, щоб їх уникнути, краще щоб цим процесом займалися виключно кваліфіковані фахівці, які перетворять промо-акцію в ефективний інструмент, який буде працювати виключно на благо компанії.
Можливість особистого контакту зі споживачем - головна перевага промо - акції.